24 Ocak 2010 Pazar

kovboy filmi!

geçen bir yazıda sunay akının kitabından bahsedip, orda kızılderililerin türk olmadığı konusu var demiştim.
sonra bu konuyu tekrar ele almak gerektiğini düşündüm nedenmi?
şöyle ki trt 1 eskiden olduğu gibi her pazar sabahı kovboy filmlerini yayınlıyor. ben pek farkında değildim ama geçen hafta sevgili öykü'nün uyarısıyla benim için bir klasik olan "iyi,kötü, çirkin" filmini yıllar sonra yeniden izleme fırsatı buldum.
bugün de merak edip hangi filmi veriyorlar diye bakıyım dedim.
"kanlı taşlar savaşı" adında bir film.
filmde savaşlar bitmiş bu eski coniler yani kovboylar birkaç yerliyi aralarına alıp pataklıyorlar derken yeniden bir savaş çıkıyor vs. tabi benim esas vurgu yapacağım nokta şuki, bu dövdükleri gençler komançi gençleri (dayak yediklerini görünce içim parçalandı).
içlerinden bitanesine yarlı oldugu için genç bir kız yardım etti (esas nokta geliyor)
genç komançi uyanınca bu kızın saçlarını uzun uzadıya seyredip aşık olmuşçasına bakıp şöyle dedi "ayçiçeği tarlaları gibi, buğday tarlaları gibi!"
aslında dediklerinin pek bir önemi yok ama bir gerçeği orda anladımki kızılderililerde acayip şekilde sarışınlardan hoşlanıyor (komançiler)!
evet türk erkekleri gibi sarışınlara karşı bir zafiyet yapıyorlardı.
demekki neymiş kızılderililerde Türk olabilirmiş.
sevgili Sunay Akın konuyu birde bu açıdan ele almalı!

4 yorum:

Feyza dedi ki...

Hımmmm:) doğru bir yaklaşım:)
Ama şu var ki Türk erkekleri istedikleri kadar sarışın sevsinler, esmerler gibisi yok(hani ben sarışın diğilim diye söylemiyorum,sakın yanlış anlamayın,hiiii :)) Hele yurt dışında nsl da kıymetli şu esmerler var ya:))
Sabah sabah nerden aklına geldi komançi,anlaşılan bir sarışın durumlar mı var laf aramızda:))
Şaka bir yana güldürdün yine..........

stuven dedi ki...

ehehehhh koptum yaa. yazık komançi gençlerine yazıkk:))

ya bizim evde her pazar tekrar tekrar o filmler izleniyor bana baygınlık geliyor:)) burdan trt yetkililerine sesleniyorum; sürekli verdiğiniz filmleri vermeyin.

demek sarı sevenlerdensin. gerçek mi çakma da kabulun mü?:))

komançi dedi ki...

stuven ben bizim kabiledekiler için söyledim :)
mühim olan güzellik şey ruh güzelliği :)

stuven dedi ki...

eheheh ruh güzelliğiymiş yemezler:)